Remarketing
Een steeds meer groeiende vorm van marketing is remarketing.
Dit is ook de belangrijkste vorm van offline marketing al vanaf 1920.
Het is het behouden van de klant die al eens iets bij jouw gekocht heeft.
Dus hoe zorg je ervoor dat die klant weer bij je terug komt.
Dat kan bijvoorbeeld door een nieuwsbrief met kortingscode.
Maar het kan ook adverteren zijn met banners.
Dit is per branche verschillend.
Onze medewerkers adviseren jouw graag hierover.
De voordelen van remarketing
Vergroot jouw naamsbekendheid omdat de klanten die je al hebt ook vrienden en familie het product zullen aanraden.
Er is meer dan 1 vorm van marketing dus je kant altijd iets nieuws proberen.
Ook video marketing werkt heel goed.
Bijvoorbeeld het inhuren van een influencer om toch weer even die aandacht op jouw product te krijgen.
Het doel is om jouw publiek warm te houden.
Daarom is het belangrijk om soortgelijke producten klaar te hebben staan zodat je de klant weer overhaalt om bij jouw iets te kopen.
Adverteren en remarketing
Ook in Google Ads kun je zogenaamde remarketing campagnes inzetten.
Bijvoorbeeld door dynamic remarketing te selecteren.
Op deze manier laat je op een relevante site een relevante advertentie van jouw bedrijf zien.
Alleen mensen die eerder iets bij je gekocht hebben krijgen deze advertentie te zien.
Dit bespaart dus aanzienlijk op het advertentie budget.
Daarnaast levert het ook meer op aangezien mensen al eerder iets bij jouw webshop hebben besteld.
Met een relatief laag budget kun jij die klant dus weer triggers om terug te komen geven.
Hoe worden klanten herkend?
Door het installeren van cookies verzamel je de basisgegevens van klanten.
Uiteraard op een veilige manier.
Via deze cookies kan je met Google Ads als je minimaal 100 mensen bereikt hebt gaan adverteren.
Niet alleen de bestaande klanten worden dan bereikt maar ook mensen die eerder afgehaakt zijn.
Over het algemeen levert deze vorm van marketing hoge conversies op.
Het is dus zeker het proberen waard.
Je kunt dus specifieke gegevens verzamelen zoals welke pagina’s ze al bezocht hebben en hoelang dit geduurd heeft.
Welke groepen heb je bij remarketing
Bij remarketing heb je verschillende groepen mensen waarop je je kunt richten.
Bijvoorbeeld mensen die op jouw homepage komen.
Als je ziet dat deze niet verder dan deze pagina klikken of snel weg zijn na het bezoek dan is het niet verstandig om je hierop te richten.
Of wat dacht je van product pagina’s die specifiek bezocht worden.
Die klanten komen ergens vandaan en zijn toch geïnteresseerd in jouw producten.
Het is dus interessant om je hier weer wel op te richten en ook andere producten aan hun te kunnen verkopen.
Dan heb je nog de groep bijna bestellers.
Dit zijn mensen die wel tot het winkelmandje zijn gekomen.
Maar toch op het laatste moment hebben afgehaakt.
Er is dus specifieke interesse maar net niet genoeg om te bestellen.
Het doel is dus om het bestelproces te vereenvoudigen.
Maar het kan ook aan verzend of service kosten liggen.
1 op de 4 klanten kun je terug winnen door hiermee aan de slag te gaan.
De laatste groep zijn de converteerders.
Dit zijn mensen die al 1 of meerdere producten bij je besteld hebben.
Het is belangrijk om deze mensen vast te houden en te zorgen dat ze terug blijven komen.
Of het nu gaat om een nieuwsbrief of dat je ze triggers via Google Ads.
Het belangrijkste doel van remarketing is dat ze bij je blijven bestellen.
Statische remarketing
Wanneer je statisch remarketing in gaat zetten heb je al een lijst van je website bezoekers of aankopen.
Deze wil je allemaal dezelfde advertentie laten zien omdat ze eerder al geïnteresseerd waren.
Het is verstandig om dan een soort gelijk product aan te raden om te kijken of ze dit gaan kopen.
Of om te kijken of ze dit product wel willen kopen waar ze de vorige keer afhaakte in het bestelproces.
Op deze manier groei je als ondernemer en weet je wat je anders kunt doen om toch die conversie binnen te halen.
Vooral voor kleine bedrijven is gebleken dat dit werkt!
Jij of je webdesigner kan dus helemaal los gaan in het maken van de advertentie.